מאמרים

גלו עוד על חיות המחמד שלכם

דגשים קלים וכללי זהירות לבילוי עם הכלב בים

הקיץ בעיצומו, ואין בילוי יותר קיצי מללכת לים. ללא ספק יש לנו בארץ חופים מדהימים לבלות בהם עם המשפחה והחברים, לרחוץ במים הקרים, לאכול ולשחק קצת מטקות. זה רק טבעי, כמו בהרבה דברים כיפים שאנו עושים, לשלב גם את חברינו ההולכים על ארבע. לצערנו לא מעט בילויים כלביים בים מסתיימים במרפאה הוטרינרית.

מטקות
כמה כיף לשחק במטקות. וכמה כיף לשחק מסירות עם הכלב. הבעיה היא, שלפעמים הכלב כל כך מתלהב מהמשחק שהוא בולע את הכדור. בכל קיץ מחדש מגיעים אלינו כלבים שבלעו כדורי מטקה. הכדורים הללו יכולים לשבת בקיבה ולגרום להקאות ובכלבים גדולים ישנה סכנה שהכדורים יתקדמו מהקיבה, במורד מערכת העיכול, אל המעיים, ובשל הקוטר הצר של המעי – הכדורים ייתקעו ויגרמו לחסימה מסכנת חיים.

   

חול
תחשבו כמו כלב – הגעתם למקום חדש, מלא ריחות ורעשים מעניינים. אתם מיד מתחילים לנשנש כל דבר וראו זה פלא, הים מלא בחול מלוח וטעים! לא מעט כלבים גרגרניים נוהגים לבלוע כמויות חול גדולות. חול הים שוקע במערכת העיכול ובעצם מתייצב ושוקע כמו מלט, ממלא וחוסם את מערכת העיכול.

 

מי ים
בדיוק כמו חול, יש כלבים שאוהבים לשתות מי ים. שתיית מי ים משנה את מאזן האלקטרוליטים בגוף וגורמת לדלקות במערכת העיכול.

קרסים
איפה לא מצאנו קרסים בכלבים – קרסים שנבלעו בלי משים נמצאו בוושט ובקיבה של כלבים. הסכנה שם חמורה מאד – הקרסים עלולים לחדור את דופן מערכת העיכול ולגרום לזליגת מיצי עיכול לחלל הבטן ולדלקות חמורות. במידה ואיתרע עוד יותר מזלו של הכלב והוא היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, הכלבלב נתפס בחכה מזדמנת והקרס נתפס בעור ודורש חילוץ.

   

   

כוויות
כפות הרגליים של הכלבים רגישות לחום! אם לכם חם מדי ללכת על החול, גם לכלבלב שלכם חם. הימנעו מהליכה בשעות החמות על החול והאספלט החמים.

טביעה וכו'

כל הבעיות הללו דורשות טיפול וטרינרי מיידי

בכל חשד להתעוררות בעיה רפואית במהלך או לאחר הביקור בים יש ליצור קשר עם הוטרינר המטפל ולתאם בדיקה בהקדם. במידה ובכל זאת החלטתם לקחת את הכלב לים, אנא דאגו ללכת בשעות הקרירות של היום – מוקדם בבוקר או אחר הצהרים. לכו לחוף מוסדר לכלבים שם ישנו חשש נמוך יותר מקרסים, קחו עמכם כמויות מי שתיה כפולות ושימו לב מה הכלב מכניס לפה. המלצתנו היא בכל מקרה לקצר את משך הביקור בים למינימום האפשרי, עד כחצי שעה.

בברכת קיץ נעים.

פוסטים אחרונים