תודה, השווצה ושאלה-...
 
התראות
מחק הכל

תודה, השווצה ושאלה- חתולה עם רגל נפוחה

3 שרשורים
2 Users
0 Likes
3,327 צפיות
שרשורים: 9
Topic starter
(@ifat-ar)
חבר פעיל
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

היי ד"ר מורשת,

ראשית, ברצוני לומר תודה נוספת על הסיוע והמענה באחד מהשרשורים הקודמים- שנגע בגורת חתולים עם פטריית עור מפושטת למדיי... בינתיים עברו כחודשיים ופיצקי גדלה לתפארת, התגברה על הפטריה וצימחה פרווה מלאה, מבריקה ונעימה למדיי. לשמחתנו, היא גם התגברה על פחדנותה ותוקפנותה כלפי בני האדם והיום היא חתלתולה מתלטפת ומגרגרת עד מאוד, שגם מאוד אוהבת חתולים אחרים :).

אז אחרי שהודתי והשווצתי ... :)- שאלה לגבי אחת מחתולות הרחוב שאנחנו מאכילות.
הרגל של שמנמנצ'קה החמודה נפוחה (מצ"ב תמונה). לא נראה כי הדבר מציק או כואב לה, והיא הולכת, רצה וקופצת כהרגלה. ניסיתי למשש, אבל היא מאוד לא אהבה שנגעתי לה במי מהרגליים שלה (הנפוחה והתקינה גם יחד), אז הנחתי לה.
חשוב לציין כי לפני קצת יותר מחודש היה לי נדמה שיש שם איזשהי נפיחות באותו איזור, אבל היא לא הייתה כ"כ בולטת ומכיוון שלא היה נראה כי הדבר מפריע לה, הנחתי לה. לאחר מכן היינו בחופשה למשך חודש והחתולות נשארו עם הדוד שלהן שטיפל בהן במסירות... עתה, עם חזרתנו, הרגל נראית נפוחה יותר מכפי שהייתה לפני חודש, אך עדיין ללא הפרעה בתנועה או סימני כאב.

שוחחתי עם הוטרינרית, ואנסה לתפוס אותה באחד מימות השבוע ולהביאה למרפאה לבדיקה. מכיוון שלא יהיה פשוט לתפוס אותה וזה ייקח לנו קצת זמן, תהיתי האם יש לך במקרה רעיון מה יכול להיות הדבר או הפנייה לחומר קריאה רלוונטי בעניין.

יפעת ושמנמנצ'קה
(וגם תולי, טריו, ג'וני ופיצקי)

Attached files

2 תגובות
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

שלום יפעת
שמחתי לשנוע שפיצקי צמחה לתפארת מדינת ישראל...
לגבי המקרה הנוכחי של שמנמנצ'קה מאוד קשה לאבחן על סמך מראה בלבד. מקרה זה מחייב קודם כל מישוש כדי להבין אם הריקמה הנפוחה היא עצם או ריקמה רכה. לאחר מכן באותה הזדמנות צריך יהיה לבצע צילום רנטגן דיגיטאלי כדי להשלים את האבחנה הראשונית.
אחרי האבחנה הראשונית צריך יהיה להמשיך לאבחנה משנית שזה אומר דגימה של הנפיחות ולשלוח חומר למעבדה (תרבית, ציטולוגיה, היסטולוגיה הכל בתלות באבחנה הראשונית.) . רק אח"כ ניתן יהיה להחליט על טיפול... לעיתים ישנם קיצורי דרך בתהליך אך זה רק ניתן לבצע תוך כדי.
בעיה אחת קיימת כאן והיא שמדובר בחתולת רחוב שיהיה צורך להרדים לצורך כל אחת מהבדיקות הנ"ל ולכן רצוי לנסות ולבצע את כל השלבים ביחד ככל האפשר(לא תמיד זה אפשרי כשאין תוצאות מיידיות של כל הבדיקות) כדי לחסוך הרדמות מיותרות.
בהצלחה.
ד"ר עמיחי מורשת
בית חולים וטרינרי רחובות
08-9390738

הגב
שרשורים: 9
Topic starter
(@ifat-ar)
חבר פעיל
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

היי ד"ר מורשת,

רוב תודות על התשובה.
מקווה שהבדיק(ות) יעלו את הסיבה והטיפול המתאים.

רוב תודות,
יפעת

* בתמונה- פיצקי מדגמנת את הקולר החדש שלה (ובאותה הזדמנות מתרגלת לאט לאט לנוכחותו של קולר על צווארה- כהכנה לקראת יציאה והתאווררות גם בחצר הבית).

Attached files

הגב
Share: