זה התחיל כשתן דמי ו...
 
התראות
מחק הכל

זה התחיל כשתן דמי ועבר לחסימת דרכי השתן אצל החתול

7 שרשורים
2 Users
0 Likes
2,818 צפיות
שרשורים: 53
Topic starter
(@רינת-הים)
חבר מהימן
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

שלום לכם

לפני כשבועיים הבחנתי בדם בשתן של חתולי בן ה 5 .במרפאה אבחנו דלקת וניתן סירופ cefovit forte 250 למשך כשבועיים .בתום התקופה הבחנתי באי יכולת לתת שתן .בביקורת הועלתה השערה שמדובר בחסימה בדרכי השתן .הוא אושפז ונותח עוד באותו לילה והוצמדו לו קטטר ועירוי אותם כנראה ניסה להסיר .הוא היה מאוד לחוץ במהלך האישפוז ולא נתן שיגעו בו (מה שיצר צורך להרדימו מס' פעמים ) .היה גם צורך להחליף את הקטטר .במוצאש האחרון הוא שוחרר ,כבר עושה פיפי לבד ,וצורך סינולוקס ( 1.5 כדורים פעמיים ביום 50 מ"ג ל 10 ימים ופנוקסיבנזומין 4 כדורים ביום למשך 4 ימים ).אני מערבבת את הסוג הראשון באוכל רטוב ואת השני מזריקה לו לפה אם זה משנה .
האם בגלל התרופות הוא זומבי ? אני שמה לב שהוא יותר רגוע ,ישן הרבה גם בשעות בהן לא היה רגיל ,למרות שבשורה התחתונה נראה עדיין חיוני ורעב .הוא נותן שתן ואין דם .שמתי לב שהיתה לו עצירות ממוצא"ש ועד אתמול ,אתמול כבר יצא התוצר ,והיום גם .
אולי הוא בכלל עדיין תשוש ?

6 תגובות
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

רוית שלום, כל עוד החתול משתין היטב ואוכל זה סימן מצויין. אם החתול ממשיך להיות מטושטש עליכם לחזור לוטרינר שלכם לביקורת ולבדוק את תפקוד הכליות ורמת האשלגן (בבדיקות דם). האם החתול מקבל מזון רפואי ? האם בוצעו בדיקות דם בזמן החסימה? איזה מזון הוא אכל לפני החסימה? האם הייתם בביקורת מאז השחרור מהמרפאה? האם בוצעה בדיקת שתן מיד אחרי החסימה? אם בוצעה בדיקת שתן האם נצפו קריסטלים(גבישים) בשתן? אם כן ,איזה?

הגב
שרשורים: 53
Topic starter
(@רינת-הים)
חבר מהימן
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

היי

החתול משתין ,לא יודעת מה זה "היטב" אבל הוא משתין (קצת פחות מחרבן כמדומני) .
הוא מקבל -מאז שיצאנו מהמרפאה -רויאל קנין יורינרי ,בחודשים האחרונים צרך מזון פשוט מהסופר ,ולפני כן רויאל קנין רגיל ועוד משהו שלא זוכרת את שמו אך איכותי יותר מהמזון של הסופר .בוצעה בדיקת דם קראטינין בעת האשפוז שיצאה משביעת רצון ,כמו כן בוצעה בדיקת שתן שבה מצאו קריסטלים ,לא יודעת איזה סוג (זה כנראה חשוב אם אתה שואל ).
השתחררנו מהאישפוז במוצא"ש האחרון , כך שטרם הספקנו להגיע לביקורת והם אכן ביקשו שנגיע במידה והזומביות תמשיך . לא ידוע לי אם בוצעה בדיקת שתן לאחר החסימה .לדעתי הם פשוט ראו שיש זרימה ושהוא משתין לבד לאחר שהוצא הקטטר .

הגב
שרשורים: 53
Topic starter
(@רינת-הים)
חבר מהימן
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

שכחתי לציין עוד שני דברים חשובים :
א.הוא מלקק את האזור די הרבה
ב.גם יללותיו נשמעות חלושות וכל זה מוזר ,כי הוא איכשהו עדיין נראה לי חיוני .
(היום סיימנו לקבל את הפנוקסיבנזמין ).

הגב
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

מתאורך עולה שמחד גיסא יש שיפור במצבו ומאידך יש עדיין גרוי באזור. המלצתי היא לגשת לבדיקה חוזרת. בבדיקה הוטרינר יבדוק שהחתול לא נחסם שוב (מלא או חלקית) ויחליט האם צריך להמשיך את הפנוקסיבנזמין ואולי גם לשים לו צוארון כדי שלא ילקק את המקום.
אם ה"זומביות" ממשיכה גם יבצע בדיקת דם חוזרת לתפקודי הכליה ורמות אשלגן.
אגב לעיתים הליקוק האובססיבי של החתול את אזור איבר המין הוא עצמו עלול לגרום לחסימה נוספת.
מעבר לכך עושה רושם שהחתול קיבל טיפול טוב מאוד. מזון היורינרי אמור למנוע היווצרות גבישים חדשים ולסייע להמיס את הקיימים.
רפואה שלמה
ד"ר עמיחי מורשת
בית החולים הוטרינרי רחובות
08-9390738

הגב
עמוד 1 / 2
Share: