התראות
מחק הכל

מזון מן הצומח

10 שרשורים
3 Users
0 Likes
2,767 צפיות
שרשורים: 5
Topic starter
(@טבעוני)
חבר פעיל
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

תודה על התגובה הכנה.
אני אנסה להמשיך לחפש מידע. חיפשתי בפורום בתפוז, אבל אין שם תגובה מדעית של מישהו עם ניסיון קליני בנושא או מישהו שמצביע על רכיבים ספציפיים שחסרים, אבל רק תגובות אמוציונליות.

הגב
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

אני כן יודע שלחברת טכניקל יש מזונות על בסיס צמחי. אבל אני לא יכול לתת הסברים מדעיים בנושא. אני אנסה להעביר את שאלתך לוטרינרים הראשיים של חברת יוקנובה ושל פורינה. נראה מה תהיינה תגובותיהם.
בברכה
ד"ר עמיחי מורשת
08-9390738

הגב
שרשורים: 5
Topic starter
(@טבעוני)
חבר פעיל
הצטרף/ה: לפני 12 שנים

מעולה, זה נראה לי רעיון מצוין- אני מניח שהם ינסו להיות כמה שיותר ביקורתיים, אבל עם טיעונים מדעיים. אשמח לקבל עדכון לכשיהיה.

הגב
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

תשובתו של ד"ר אילן סקורינסקי הרופא של חברת יוקנובה בישראל-
הי עמיחי,

הכלב הוא אמנם אומניבור (אוכל-כל) בהגדרה ויכול לשרוד כצמחוני, אך למעשה צרכיו התזונתיים האופטימלים מבוססים על חלבון מהחי שהוא בעל ערך ביולוגי (ספיגה ונעכלות) גבוה יותר. החתול הוא קרניבור אובליגטורי והמשמעות היא אוכל בשר! בהשוואה לכלב הוא צורך יותר חלבון מהחי (לפחות ב- 25%) המהווה מקור לטאורין (חומצה אמינית חיונית שהחתול לא יכול לייצר בעצמו), ניאצין (ויטמין 3B) בכמות גדולה יחסית, שומן מהחי המכיל חומצה ארקדונית ופרו-ויטמין A שאינם בשומן מהצומח. לא ידוע לי על מחקרים מבוססים במזונות צמחוניים או טבעוניים לכלב או לחתול.

בברכה

דר. אילן סקורינסקי

יועץ תזונתי למזונות איימס-יוקנובה

הגב
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

תשובתו של ד"ר אייל נחמיאס הרופא של חברת פורינה-

לגבי השאלה :

חתולים לא ניתן בשום אופן להאכיל במזון צמחי אלא במידה וטרחו והוסיפו את חומצות האמינו הנחוצות להם באופן מדויק מאחר ויש להם כ-11 חומצות אמינו אשר אינם יכולים לסנטז בכבד מתוך 23 חומצות אמיניות.

ידוע על פי מחקרים כי חתולים שהוזנו במזון צמחי סבלו מבעיות בריאות קשות ואף הגיעו למצבים מסוכנים של סכנת חיים.

לגבי כלבים הדבר אפשרי ובהחלט יש לדוגמא מזונות רפואיים שאינם מכילים כלל בשר לדוגמא מזון היפו אלרגני HA המכיל רק סויה מעובדת.

במקרה שבוחרים מזון צמחי חשוב לוודא כי משקיעים במזון של חברה מוכרת אשר יש לה מחקר ופיתוח וצוות מקצועי אשר מבין בתזונה ומסוגל אכן לרקוח פורמולה המתאימה לצרכי הכלב בהתאם למצבו הגופני(השמנה למשל) ,שלב בחיים (גור ,קשיש וכו'), צרכים מיוחדים (עור , פרקים וכו') .

לצערי יש לא מעט מזונות בשוק שאין לדעתי לחברה מושג בתזונה וקשה לסמוך על המוצר . לדוגמא האם החברה אכן ביצעה פרופיל חומצות אמינו והתאימה אותו לכלב. דוגמא אחרת שנתקלתי בה חברה אשר מתהדרת בענבים כמרכיב מיוחד שהוסף למזון – אלא מאי ענבים רעילים לכלבים ..

בברכה ,

דר' איל נחמיאס

הגב
עמוד 2 / 2
Share: