התראות
מחק הכל

חתולה שמנה

2 שרשורים
2 Users
0 Likes
556 צפיות
שרשורים: 0
אורח
(@אנונימי)
חבר חדש
הצטרף/ה: לפני שניה 1

שלום- חתולה בת שנה. הגיעה אלינו בגיל 5 וחצי חודשים. חוסנה ועוקרה . גזע בריטי עם שיער ארוך, פרוותית, כנראה מעורבת עם אנגורה או פרסית. הייתה שמנה ושקלה 5 וחצי קג. כיום שוקלת 6 קג. עד גיל שנה הוזנה במזון יבש של רויאל קנין לגורים (שלב התחלתי ושלב עד שנה). כעת מוזנת ברויאל קנין מזון דיאטטי לחתולים שצריכים דיאטה. מועסקת בפעילות ככל האפשר ובמשחקים. אינה יוצאת מדירת המגורים. זה מזונה היחיד. בעלת תיאבון רב. מקבלת מנות אוכל קטנות לאורך היום ולפני השינה בלילה...
האם מדובר במשקל יתר שמצריך טיפול יסודי? אולי המשקל מתאזן או יתאזן עם המעבר לאוכל דיאטטי? [map type=HYBRID zoom=2][/map]האם ראוי להוסיף לה ויטמינים או יסודות תזונתיים שאולי אינם מצויים באוכל הדיאטטי שהרי היא בעצם עדיין רק בת שנה ואולי זקוקה להשלמת יסודות תזונתיים.
תודה רבה

1 תגובה
עמיחי מורשת
שרשורים: 704
(@vet4u)
משתמש
הצטרף/ה: לפני 16 שנים

שלום חיים,
סליחה על המענה המאוחר.
ולו לפי התאור, החתולה נשמעת שמנה מידי. ההמלצה שלי היא לגשת לוטרינר ולהכנס למעקב משקל שבועי תוך המשך מתן מזון דיאטטי. יש לוודא את סך הכמות היומית. כמו כן הנטיה שלי בחתולים שמנים היא לחלק את המזון לכ-3 מנות ביום לכל היותר (ולא להשאיר מזון בצלחת) כדי לגרום לה למעט מעט רעב שיביא אותה לפעילות חיפוש מזון והוצאת קלוריות. יש להזהר לא להרעיב אותה יותר מידי כדי למנוע היווצרות כבד שומני.
מעבר לכך ברגע שהמזון מלא כמו זה שציינת הוא מאוזן ואין צורך להוסיף לו ויטמינים. כן ישנה גישה שממליצה מידי פעם להחליף סוג מזון כדי למנוע מצב של חוסר מקרי כלשהו. אני אישית לא דוגל בכך.
בברכת שנה טובה
דר׳ עמיחי מורשת
בית החולים הוטרינרי רחובות
089390738

הגב
Share: